יום שלישי, 8 במאי 2012

הבדלה יצחק - בדרך לאישור תיקון 3 לתמ"א 38

המועצה הארצית לתכנון ובנייה, המליצה השבוע לממשלה לאשר את התיקון לתמ"א 38, אשר מאפשר לקבלנים אשר יחזקו מבנים כנגד רעידות אדמה, להוסיף 2.5 קומות לבניין, לעומת קומה אחת עד כה.
מאת: הבדלה יצחק
הבדלה יצחק

תכנית תמ"א 38 סובלת ממספר קשיי התרוממות מאז יצאה, בעיקר לאור חוסר הכדאיות של הקבלנים להשקעה בפריפרייה ודיירים סרבנים אשר התעקשו שלא לחתום על ההסכמה.
לפי התיקון המדובר, נראה כי במידה וקבלן יחליט להרוס מבנה במקום לחזקו, עדיין תשמר לו הזכות להוספת 2.5 קומות מעל לתכנית הבינוי עבור השטח בו הוא יושב.
תגובות על המלצת המועצה לממשלה לאשר את תיקון 3 לתמ"א 38 לא איחרו לבוא. עו"ד גיא פרבמן, המתמחה בתחום תמ"א 38 ומלווה מעל 250 פרויקטים של תמ"א 38 ברחבי הארץ, אמר כי "העובדה שהחליטו על תוספת של 2.5 קומות בכל המדינה מאפשרת יישום חיזוק מבנים בפריפריות וביישובים שהם לא בצנטרום של תל-אביב. יישובים כמו חולון, פתח תקווה, נתניה, חיפה ועוד".
אייל אוכמן, יו"ר איגוד חברות תמ"א 38 והתחדשות עירונית בלשכת המסחר, אמר כי הוא מברך על אישור תיקון 3 לתמ"א במתכונתו הנוכחית. "אנחנו בטוחים שהדבר יביא לצמיחת שוק הנדל"ן ולהגדלת האפשרות לדיירים ברחבי הארץ לחיזוק את בנייני מגוריהם לעמידה ברעש אדמה, מתוקף תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים בישראל".

המאמר הובא ע"י - יצחק הבדלה
למאמרים נוספים - הבדלה יצחק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה